شش راه کار ساده و موثر برای لاغر شدن

شش راه کار ساده و موثر برای لاغر شدن

در زیر به چند مورد ساده و کاربردی جهت لاغر شدن سریع و راحت اشاره شده است، اگر حوصله رژیم های سخت و طاقت فرسا را ندارید لااقل موارد زیر را رعایت کنید تا لاغر شوید و به تناسب اندام برسید .

۱-  برای لاغر شدن در بشقاب کوچک غذا میل کنید :

آیا شما هم مثل من عادت دارید که تمای غذای داخل بشقابتان را صرفنظر از اینکه سیر شده اید یا نه بخورید؟ اگر پاسختان مثبت است، برای پرهیز از این موضوع محققان توصیه می‌کنند که همیشه ظروف کوچک‌تری را برای خانه خود خریداری کنید. ما به ۲۲۶ گرم نوشیدنی، ۱۷۰ گرم چای و ۱۷۰ گرم آب‌میوه نیاز داریم .البته در مورد بشقاب سالاد استثنا قائل شوید. سعی کنید ظرف‌های سالادی با قطر ۱۷ تا ۲۲ سانتی بخرید. ما معمولا دوست داریم بشقاب غذایمان پر باشد بنابراین بشقاب کوچک راه حل هوشمندانه و زیرکانه ایست.

سال گذشته در یک مطالعه ایتالیایی از ۱۳۰ نفر نشان داده شد، وقتی غذا در بشقاب های قرمز سرو می شود افراد به نسبت بشقاب های آبی و سفید مقدار کمتری از آن را می خورند، علت می تواند ویژگی رنگ قرمز باشد که علامت خطر است. این تحقیق نشان داد که ظروف کوچکتر موجب کاهش مصرف غذا  و لاغر شدن می شود.

لاغر شدن

 

۲- چنگال را جایگزین قاشق نمایید :  

زمانیکه از چنگال برای خوردن برنج و گوشت استفاده میشود حجم غذای کمتری داخل دهان گذاشته میشود لذا پروسه غذا خوردن طولانی میشود و این موجب میشود قند خون کم کم بالا رود و احساس سیری را به مغز برساند بنابراین مغز با همان حجم کمتر غذا دستور سیری صادر میگردد و همین امر موجب لاغر شدن فرد میگردد.

 

لاغر شدن

 

۳- استفاده از موسیقی در حین غذا خوردن سبب لاغر شدن میشود:

موسیقی تغذیه‌ای برای روح ما است. مطالعات محققان دانشگاه بوستون نشان می‌دهد که موسیقی تاثیرات قوی روی تقویت خلق و خوی ما دارد، درد را کاهش می‌دهد و افسردگی ما را بهبود می‌بخشد. موسیقی ممکن است جلوی استرس‌های مرتبط با اختلالات و هیجانی خوردن را بگیرد. البته اگر ریتم موسیقی تند باشد ممکن است موجب شود شما سریعتر غذا بخورید پس در انتخاب موزیک توجه نمایید و برای خود یک موزیک ملایم و دل نواز هنگام غذا خوردن برای خود بگذارید.

 

لاغر شدن

 

۴- وقت زیادی را در آشپزخانه صرف نکیند:

در آشپزخانه پر از خوراکی و غذاست و این احتمال خوردن را در ما افزایش می‌دهد ،بنابراین فقط در زمان غذا درست کردن به آشپزخانه بروید و نکته دیگر اینکه وقتی غذا درست کردید به اندازه نیازتان در بشقابتان غذا بکشید و اگر غذا اضافه آمد یا دور بریزید یا در فریزر بگذارید که ناخنک نزنید و به روند لاغر شدن شما کمک شود.

 

133

 

۵- خواب خوب موجب لاغر شدن میشود:

عدم یک خواب کافی شبانه (حداقل ۷ ساعت در شب)می‌تواند در توانایی طبیعی بدن شما برای تولید و تنظیم و کنترل هورمون‌های کنترل کننده مختلف وزن (گلوکز، کروتیزول و هورمون تیروییدی) ایجاد اختلال کند. این عدم تعادل سلول‌های بدن را به ذخیره چربی بیشتر و کاهش توانایی سوزاندن چربی بدن تشویق می‌کند. خواب ناکافی همچنین باعث می‌شود که علاقه افراد به کنترل وزن کمتر شود. برای اینکار و رسیدن به آرامش، محیطی خواب‌آور را در اتاق خود ایجاد کنید. از یک خوشبوکننده روی بالش خود استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که خوشبوکننده‌هایی مثل عطر سنبل موجب آرامش سیستم عصبی شما می‌شود و حساس ریلکشن در شما ایجاد کرده و لذا کیفیت خواب شما بهتر میشود و خود به خود به لاغر شدن شما کمک میکند.

 

لاغر شدن

 

۶- در هنگام صرف غذا تلوزیون را خاموش کنید:

وقتی غذا میل میکنید بهتر است تمام تمرکزتان روی چیزی که میخورید باشد در اینصورت است که زودتر سیر میشود و دیرتر گرسنه میشود .یکی از بهترین راه‌ها برای پرهیز از زیاد خوردن و لاغر شدن خاموش کردن تلویزیون است . مطالعات نشان می‌دهند که هر چه افراد بیشتر تلویزیون تماشا کنند، کمتر تحرک دارند و بیشتر می‌خورند و وزن اضافه می‌کنند. تعداد تلویزیون‌های خانه را کاهش دهید و هنگام مصرف غذا از مشاهده تلویزیون بپرهیزید. اگر تلویزیون در مرکز خانه‌تان است آن را به جایی ببرید که کمتر مورد توجه است یا آن را در اتاق مخصوص سرگرمی که در آن قابل بستن باشد قرار دهید.

لاغر شدن

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.