هیدراته شدن بدن چگونه به لاغری کمک میکند؟

 ” هيدراته شدن بدن(hydrate)يعني رساندن آب کافي به بدن “

هیدراته شدن بدن

هر گز سعي نکنيد به حالتي برسيد که احساس تشنگي کنيد و سپس آب بنوشيد ، ” تشنگي علامت اين است که بدن قبلا دهيدراته ( آز آب خالي شده ) و هرگز نميتوان از اين حالت و نشانه به عنوان يک علامت مناسب و راهنما جهت برطرف کردن تشنگي بهره جست.”آزمایشات متعدی نشان داده اند نوشیدن آب به اندازه  و هیدراته شدن بدن موجب کاهش وزن و لاغری میشود.

 

چند راه کار ساده برای هیدراته شدن بدن

هیدراته شدن بدن

  1. يک ليوان بزرگ و يا يک بطري آب هميشه در محل کار همراه داشته باشيد و سعي کنيد آنرا در طول روز بنوشيد .
  2. هرگز سعي نکنيد نوشيدنيهايي همچون ” قهوه ، نوشيدني گازدار ، چاي و نوشيدني هاي الکلي ” را جايگزين آب کنيد ! اين قبيل نوشيدنيها دقيقا مثل داروهاي مُدر ( به داروهايي گفته ميشود که باعث افزايش ادرار ميشوند ) ، در داخل بدن عمل ميکنند و باعث ميشوند که مقدار ادرار افزايش يابد ! سعي کنيد در صورت نوشيدن اين قبيل نوشيدني ها سريعا به عنوان جايگزين آنها آب کافي بنوشيد .
  3. بخاطر داشته باشيد که بيماريهايي همچون آنفولانزا و سرماخوردگي يکي از دلايل دهيدراته ( کمبود آب بدن ) شدن بدن ميباشند !
  4. هرگز مقدار آبي که در طول تمرين از دست ميدهيد را دست کم نگيريد . به ازاي هر ۱۰۰ گرم وزني که در طول تمرين از دست ميدهيد بايد ۱۰۰ گرم آب بخوريد ! ” پس لازم هست که قبل و بعد از تمرين خود را وزن کنيم .
  5. در طول تمرين جرعه جرعه آب بنوشيد . يک بطري بزرگ آب به همراه خود به باشگاه ببريد و هنگاميکه در حال انجام تمرينات سنگين و با شدت هستيد ، بين حرکتها و ست ها جرعه اي بنوشيد !
  6. اگر بيشتر وقت خود را بيرون از خونه سپري ميکنيد مطمئنا به آب بيشتري نياز داريد .
  7. روز خود را با آب شروع کنيد و با آب هم به پايان برسانيد . اين کار باعث ميشود که آبي را که در طول شب بر اثر تعريق و تنفس از طريق بدن دفع ميشود را جبران کنيد.
  8. کساني که بدنسازي کار ميکنند ( چه زيبايي و چه پاورليفتينگ ) در طول روز حداقل بايد ۳ ليتر آب بنوشند تا به هیدراته شدن بدن شان کمک کنند !

اثرات منفی کمبود آب و دهیدراته شدن بدن :

 

  • یکی از عوارض کمبود آب در بدن گرفتگی عضلات مخصوصا هنگام خواب است

هیدراته شدن بدن

  • سردرد های مزمن و عصبی

هیدراته شدن بدن

  • گرسنگی و ضعف کردن که نتیجه آن خوردن غذای بیشتر و در نتیجه چاق شدن

هیدراته شدن بدن

چگونگي تشخيص دهيدراته ( کمبود آب ) شدن بدن :

” اگر آب به انداره کافي بنوشيد رنگ ادرار کاملا شفاف و مقدار آن نيز مناسب است . اگر رنگ ادرار پر رنگ و در عين حال بودار باشد يکي از علامتهاي دهيدراته شدن بدن ميباشد و همچنين نشانه اين است که بدن براي تامين انرژي مورد نياز بدن ، شروع به تخريب بافتهاي عضلاني کرده است.یکی از راههایی هم که میتوان از هیدراته شدن بدن مطمعن شد رنگ شفاف ادرار است.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.