چهار توصیه اشتباه در خصوص کات و تفکیک عضلات

چهار توصیه اشتباه در خصوص کات و تفکیک عضلات

کات و تفکیک عضلات

 

امروزه بسیاری از افراد علاقمند شکم های سیکس پک ، کات و تفکیک عضلات بازو و پشتشان هستند،توصیه های درست و غلطی در این میان به ورزشکاران میشود از قبیل خوردن مکمل ها ،زمان های پیشنهادی خوردن مکمل ها ، تغذیه و نوع تمرین ورزشی در زیر به چند نمونه از باورهای غلط در خصوص کات و تفکیک عضلات اشاره میشود .

  • با شکم خالی تمرین کنید تا چربی بیشتری بسوزانید

در یک کاهش چربی موثر، کالری ها باید در طی روز سوخته شوند، چگونه و چرای آن زیاد مهم نیست و مهم نیست که شب یا روز باشد. بنابراین تمرینی که در اوایل روز انجام شود فرقی با تمرینی ندارد که در اواخر روز انجام شود. مطالعات نشان میدهند که متابولیسم افزایش یافته به موجب تمرین آیروبیک به صورت واقعی بعد از صرف یک وعده غذایی حجیم، کاهش می یابد که احتمالاً به این معنا است که انرژی بیشتری صرف هضم غذا در مقایسه با آن چیزی می شود که به منظور مرمت عضله استفاده می شود و کات و تفکیک عضلات انجام میگیرد .

  •  تمرین بیشتر  برای کات و تفکیک عضلات بهتر است

جلسه های تمرینی بیشتر به معنای کسب منافع بهتر نمی باشند. در مورد تمرین و جلسات تمرینی هم همیشه سطح و توالی مورد نیاز در کسب نتایج موثر است. بعد از این که به این سطح رسیدیم، تمرین بیشتر می تواند تأثیر مخالف داشته باشد. در این حالت به بدن اجازه داده نمی شود تا به جبران استرس حاصل از تمرین بپردازد که این می تواند بر روی نتایج شما اثرات مضر داشته باشد.

  • بعد از توقف تمرین، عضله تبدیل به چربی می شود

این غیر ممکن است! عضله و چربی، دو نوع بافت متفاوت در بدن می باشند و شما نمی توانید هیچ کدام از آنها را به دیگری تبدیل کنید. مثل این که کسی ادعا کند می تواند آب را به شیر تبدیل کند. اگر شما از تمرین کردن دست بکشید یا که به صورت موقت آن را کنار بگذارید، سایز عضلات تحلیل می-روند اما هرگز ناپدید نمی شوند تا چربی ها جایگزین آنها شوند. چربی ها، کالری های اضافی هستند که سوخته نمی شوند در نتیجه تحت عنوان چربی اندوخته می شوند و کات و تفکیک عضلات انجام نمیگیرد.

  •  اگر عرق نکرده اید، پس کات و تفکیک عضلات انجام نمیشود

عرق کردن، تدبیر بدن به منظور خنک کرد آن می باشد. فاکتورهای مختلفی بر روی دمای بدن تأثیر دارند. فاکتور هایی نظیر: دمای اتاق، انواع تمرین های انجام شده، سطح چربی بدن، لباس و شدت تمرین در این مسئله موثر هستند. پس شدت تمرین را نمی توان به وسیله حجم عرقی که می ریزید تعیین کرد. البته شخصی که به خوبی تمرین کند زیاد هم عرق می کند؛ زیرا بدن در این حالت مترصد تنظیم گرمای بدن به صورت با قاعد می باشد.

کات و تفکیک عضلات

دوستان عزیز دقت داشته باشند که زمانیکه قصد و تصمیم دارند کات و تفکیک عضلات انجام دهند، با آگاهی و دانش جلو بروید و در این راه حتما از یک مربی کارآزمده کمک بگیرید تا علاوه بر صرف زمان و در خطر انداختن بدن خود به نتیجه دلخواهتان برسید.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.