چند راه کار ساده برای آب كردن پهلو ها

0 10,935

پهلو ها یا دستگیره های عشق علی رغم نام زیبایش، اصلا دوست داشتنی و زیبا نیست.

دستگیره های عشق نام دیگری برای چربی بیش از حد است که در دو طرف کمر قرار دارتد و از بالای شلوار آویزان میشوند و باعث میشود لباس اصلا بر تن ما خوب نمایان نشود .

بسیاری از ما با انجام حرکات ورزشی خاص که معمول ترین آنها حلقه و مسگری است برای آب كردن پهلو ها اقدام کرده ایم .

به منظور خلاص شدن از دست دسته گیره های عشق و آب كردن پهلو ها ، شما نیاز به تغییر رژیم غذایی، ورزش و تغییر شیوه زندگی دارید . در زیر چند راه طبیعی و بسیار موثر برای از بین بردن پهلو ها به شما پیشنهاد میشود.

 

  1. حذف کردن شکر جهت آب كردن پهلو ها

آب كردن پهلو ها

خوردن غذای سالم در زمانی که سعی در از دست دادن چربی در هر جایی از بدن دارید، کلیدی است. شکر اضافه شده در غذاها و نوشیدنی ها مانند کوکی ها، آب نبات، نوشیدنی های ورزشی و سودا برای سلامتی بسیار زیان بار است . درست است شکر موجود در میوه ها ، خرما و عسل طبیعی است و از این قائده مستثنات اما به دلیل وجود مقدار قابل توجهی فروکتوز در آنها  باید در مصرف آنها نیز دقت و توجه شود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که فروکتوز، به ویژه از نوشیدنی های شیرین و حتی آب میوه های طبیعی ، سبب افزایش چربی شکم  می شود.

مصرف زیاد شکر و غذاهای قندی علاوه بر ایجاد بیماری قلبی، سندرم متابولیک و دیابت، باعث افزایش میزان چربی بدن، به ویژه در ناحیه شکم و پهلو می شود.

کاهش میزان شکر اضافه شده در رژیم غذایی شما می تواند به کاهش چربی بدن بخصوص چربی شکم و آب كردن پهلو ها کمک می کند.

 

  1. مصرف چربی های سالم

آب كردن پهلو ها

چربی های سالم مانند آوکادو، روغن زیتون، آجیل، دانه ها و ماهی های چرب می تواند کمر شما را باریک کند.

چربی های سالم نه تنها خوشمزه هتند و طعم خوبی به غذا می دهند ، بلکه به شما کمک می کنند که احساس خوبی داشته باشید و باعث مصرف کمتر کالری در طول روز شود.

یک مطالعه بر روی بیش از ۷۰۰۰ نفر نشان داد که جایگزینی غذاهای کم چرب مواد غذایی با چربی های سالم می تواند به کاهش چربی بدن کمک کند. این می تواند به آسانی اضافه کردن چند تکه ای از آواکادو خوشمزه به وعده غذایی شما باشد.

اگر چه چربی های سالم کالری بالایی دارند  اما مصرف مقدار متوسطی از آن در رژیم غذایی شما موجب کاهش وزن و آب كردن پهلو ها میگردد.

 

  1. مصرف غذاهای فیبردار

آب كردن پهلو ها

اضافه کردن غذاهای غنی از فیبر به شما در از دست دادن چربی های پهلو کمک یادی میکند . فیبر در غذاهایی مانند لوبیا، آجیل، جو، سبزیجات و میوه ها یافت می شود.

فیبر ها به دلیل در هضم بودنشان درشما احساس سیری طولانی تر ایجاد کرده و به همین ترتیب میزان مالری مصرفی روزانه را کاهش میدهند .

 

  1. کاهش استرس

آب كردن پهلو ها

ثابت شده استرس تأثیر منفی بر سلامت روحی و جسمی فرد دارد و حتی می تواند باعث افزایش چربی شکم شود.

این به این دلیل است که استرس باعث تولید هورمون کورتیزول می شود. همچنین به عنوان “هورمون استرس” شناخته شده است ، استرس طولانی مدت و بیش از حد برای کورتیزول می تواند عوارض جانبی ناخواسته مانند اضطراب، سردرد، مسائل گوارش و افزایش وزن ایجاد کند.

بسیاری از مطالعات افزایش سطح کورتیزول را با افزایش وزن مرتبط می کند، به خصوص در ناحیه شکم و پهلو .

برای کاهش استرس و جلوگیری از چربی شکم، انجام فعالیت هایی مانند یوگا و مراقبه که به کاهش سطح کورتیزول کمک شایانی میکنند توصیه میشود.

 

  1. خواب کافی

آب كردن پهلو ها

کافی نبودن خواب هم مانند استرس، باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می شود که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مطالعات نشان داده اند که افراد یکه کم خوابی دارند بیشتر وزن اضافه می کنند و چربی بیشتری نسبت به کسانی که به خواب کافی می رسند، در ناحیه شکم و پهلو ذخیره میکنند.

در یک مطالعه که بروی بیش از ۱۰۰۰ نفر به مدت پنج سال انجام شد ، دریافتند افرادی که کمتر از پنج ساعت در شب خوابیده بودند نسبت به افرادی که هفت تا هشت ساعت میخوابیدند، وزن و چربی بیشتری داشتند.

کمبود خواب همچنین به افزایش خطر ابتلا به دیابت و چاقی منجر میشود.بنابراین برای آب كردن پهلو ها خواب خوب و با کیفیت۷ تا ۸ ساعت در هر شب را فراموش نکنید .

 

۶٫افزایش مصرف پروتئین جهت آب كردن پهلو ها

آب كردن پهلو ها

اضافه کردن پروتئین با کیفیت بالا به وعده های غذایی می تواند به کاهش چربی و حفظ وزن کمک کند و میل به میان وعده را کاهش میدهد.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از پروتئین در کاهش چربی شکم نسبت به رژیم های کم پروتئین موثر است .

از جمله منابع پروتئینی با کیفیت بالا متوان به تخم مرغ، آجیل، دانه، حبوبات، غذاهای دریایی، مرغ و گوشت اشاره کرد.

 

  1. انجام ورزشهای هوازی

آب كردن پهلو ها

ورزش هوازی فعالیتی است که ضربان قلب شما را برای مدت زمان طولانی افزایش می دهد. تمرینات هوازی به سوختن کالری و کاهش چربی  های پهلو کمک می کند.

پزشکان و متخصصین تغذیه ، جهت کنترل و پیشگیری از بیماری ها و چاقی توصیه می کنند حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی با شدت متوسط  (حدود ۲۰ دقیقه در روز) انجام شود .

ورزشهای هوازی شامل پیاده روی ، دوچرخه ، الپتیکال ، تردمیل و …. است .

 

  1. به میزان کافی آب بنوشید

آب كردن پهلو ها

نوشیدن آب برای سلامتی ضروری است.

آب بهترین مایع برای نوشیدن است، بسیاری از مردم زمانی که احساس تشنگی می کنند تمایل به نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ها ی انرژی زا ، دلستر ، نوشابه و آب میوه دارند.

کالری و قند موجود در نوشیدنی های شیرین ، چربی دور کمر را افزایش می دهد.

مطالعات نشان داده است مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین شده با افزایش وزن، به ویژه در ناحیه شکمی مرتبط است .

 

۹٫اضافه کردن کربوهیدرات پیچیده به برنامه غذایی

آب كردن پهلو ها

تعویض کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید، پاستا و برنج سفید با کربوهیدرات های پیچیده مانند سیب زمینی شیرین، لوبیا، جو و برنج قهوه ای می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

بر خلاف کربوهیدراتهای تصفیه شده که احساس گرسنگی می کنند، کربوهیدراتهای پیچیده باعث می شوند که شما در طول روز احساس رضایت کنید و ممکن است به شما کمک کند که کالری کمتری مصرف کنید.

این به این دلیل است که کربوهیدراتهای پیچیده به دلیل داشتن محتوای فیبر بالا، کند ترهضم می شوند.

انتخاب کربوهیدرات های پیچیده غنی از فیبر بجای کربوهیدرات های تصفیه شده یک راه عالی برای از دست دادن وزن و آب كردن پهلو ها است.

 

  1. برای آب كردن پهلو ها غذای خانگی بخورید

آب كردن پهلو ها

یکی از ساده ترین راه های خلاص شدن و آب كردن پهلو ها داشتن یک رژیم غذایی غنی از غذاهای فرآوری نشده است.

غذاهای به شدت پردازش شده مانند غذای آماده (فست فودها) ، غذاهای سرخ شده، شیرینی و … شامل مواد تشکیل دهنده ای هستند که برای سلامتی مناسب نیستند.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که زیاد ازغذاهای فرآوری شده مصرف میکنند، در معرض خطر چاقی و همچنین بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی هستند .

ترکیب کامل مواد غذایی طبیعی با رژیم غذایی شما، راهی عالی برای باریک شدن کمر است. تمام غذاهای سالم شامل سبزیجات، میوه ها، آجیل و پروتئین است.

درست کردن غذای ساده و سالم در منزل و کاهش دفعات خوردن غذاهای آماده بیرون یکی از روشهای ساده و مقرون یه صرفه جهت از دست دادن چربی های پهلو و رسیدن به تناسب اندام است .

امیدوارم ۱۰ روش ساده برای آب کردن پهلو ها را انجام داده و نتیجه دلخواه را بدست آورید ، همچنین خواهشمند است نظر و پیشنهادات خود را در کامنت با دوستانتان در میان بگذارید.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

 

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.