تکنیک های علمی رژیم لاغری

2 3,205

رژیم لاغری با استفاده از دانش و آگاهی

رژیم لاغری

آیا دوست دارید در یکماه ۱۰ کیلو کم کنید ؟ برای لاغر شدن از چه ابزاری میخواهید استفاده کنید ؟ رژیم لاغری ، ورزش و یا داروهای لاغری ؟ و شاید بخواهید از هر سه عامل در روند لاغری خود استفاده کنید ، با ما همراه باشید تا با یادگیری اصول علمی و کسب دانش در زمینه رژیم لاغری به اندام دلخواهتان برسید و یکبار برای همیشه لاغر شوید.

  • از مصرف کربوهیدرات سفید پرهیز کنید :

    رژیم لاغریدر رژیم لاغری از خوردن هر گونه کربوهیدرات سفید و یا آن دسته که میتوانند سفید باشند دوری کنید . نان سفید ، برنج، غلات، سیب زمینی، ماکارونی، و مواد غذایی سرخ شده خوراکی هایی هستند که شما باید از خوردن آن اجتناب کنید مخصوصآ تا ۲ ساعت بعد از ورزش زیرا تا ۲ ساعت بعد از تمرینات ورزشی قدرت جذب بدن بالا رفته و احتمال افزایش وزن بالا میرود .

  • هر وعده غذایی خود را به چند وعده در طول روز تقسیم کنید:

رژیم لاغری

اکثر افرادی که در رژیم لاغری خود موفق هستند ، صرف نظر از اینکه هدفشان کاهش چربی بدن و یا بالا بردن درصد عضلات بدن باشد، وعده های غذایی خود را در حجم کم ولی در وعده های بیشتری در طول روز مصرف میکنند ، یعنی بجای خوردن یک وعده غذایی زیاد آن را در سه وعده در حجم های کمتر میل میکنند ، این کار به روند لاغر شدن و تناسب اندام بسیار کمک میکند فقط باید توجه داشته باشید که بشقاب غذایی سالم باید از ترکیب مواد غذایی زیر باشد تا علاوه بر تناسب اندام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان تامین گردد .

پروتئین ها:

تخم مرغ

سفیده تخم مرغ

سینه مرغ یا ران مرغ

گوشت گاو

گوشت خوک

حبوبات:

عدس

لوبیا سیاه و سفید

لوبیا چیتی

سبزیجات:

اسفناج

کاهو

کلم بروکلی

مارچوبه

نخود فرنگی

سبزیجات برگ پهن و غیره

شما در خوردن مواد غذایی اشاره شده در بالا آزاد هستید ، به یاد داشته باشید تنها زمانیکه گرسنه هستید غذا میل نمایید و همانطور که تاکید شد سعی کنید در طول روز حتما ۵ وعده عذایی در حجم کم را داشته باشید ، خوردن یک یا دو وعده سنگین و پر حجم تنها بدن شما را به ذخیره چربی ها عادت میدهد اما در عوض مصرف وعده های غذایی سبک موجب افزایش و بالا بردن متابولیسم و سوخت و ساز چربی ها در بدن میگردد.

  • در رژیم لاغری سالاد را بعنوان پیش غذا بخورید

رژیم لاغری

یک میانبر و ترفند برای کاهش وزن اینست که قبل از خوردن وعده اصلی ( در منزل ، محل کار و یا حتی رستوران ) سالاد میل کنید این کار باعث میشود کمی سیر شوید و کمتر غذا میل کنید .

  • در انجام رژیم لاغری صبور باشید

شاید در روزهای اول رژیم شما احساس کنید سطح انرژی پایینی دارید ، ولی به یاد داشته باشید این علائم همگی موقتی هستند و به مرور زمان بدنتان به میزان کم غذا عادت میکند و به اصطلاح خودمان معده تان جمع میشود و با مقدار کم غذا احساس سیری میکنید.

  • ساعت بیولوزیک خود را تنظیم کنید

رژیم لاغری

شاید بارها در مورد ساعت بیولوژیک و ساعت بدن خود شنیده باشید ، برای تنظیم ساعت بدن باید با برنامه ریزی غذا بخورید و ورزش کنید .

در اینجا یک نمونه ساعات مناسب غذا خوردن آن حضورتان ارائه میگردد ، این تکنیک برای کاهش وزن و همچنین رسیدن به تناسب اندام کمک بسیاری میکند ، همانطور در مقالات قبلی هم اشاره شد ، برای داشتن اندام زیبا و سالم باید لایف استایل زندگی را تغییر داد ، اگر روند کنونی زندگی شما موجب شده است اضافه وزن پیدا کنید و یا ناراحتی جسمی پیدا کنید ، پس باید طی یک تحول عظیم نحوه زندگی کردن غذا خوردن و همچنین اینکه چه ساعتی غذا بخورید را تغییر دهید .

خوردن صبحانه تا قبل از ساعت ۹:۰۰ صبح

خوردن میان وعده : ساعت ۱۰ تا ۱۱

خوردن نهار : تا قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر

عصرانه : ساعت ۵ تا ۶ عصر

شام : تا قبل ساعت ۹ شب

میان وعده خیلی سبک (مانند یک لیوان شیر ، نصف گریپ فوروت ، یک عدد سیب ) قبل از خواب

برای آشنایی و آگاهی در مورد توده چربی و BMI بدن خود اینجا کلیک کنید .

 

شما همچنین ممکن است مانند More from author

٪ s را نظرات

  1. مصی می گوید

    ممنون عالی بود مطالبتان

    1. مدیر سایت می گوید

      خواهش میکنم ، نظرتان را نسبت به مقالات و قسمتهای دیگر سایت هم با ما به اشتراک بگزارید.
      باعث افتخارمان است ما را به دوستانتان هم معرفی کنید.

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.