تکنیک های علمی رژیم لاغری

رژیم لاغری با استفاده از دانش و آگاهی

رژیم لاغری

آیا دوست دارید در یکماه ۱۰ کیلو کم کنید ؟ برای لاغر شدن از چه ابزاری میخواهید استفاده کنید ؟ رژیم لاغری ، ورزش و یا داروهای لاغری ؟ و شاید بخواهید از هر سه عامل در روند لاغری خود استفاده کنید ، با ما همراه باشید تا با یادگیری اصول علمی و کسب دانش در زمینه رژیم لاغری به اندام دلخواهتان برسید و یکبار برای همیشه لاغر شوید.

  • از مصرف کربوهیدرات سفید پرهیز کنید :

    رژیم لاغریدر رژیم لاغری از خوردن هر گونه کربوهیدرات سفید و یا آن دسته که میتوانند سفید باشند دوری کنید . نان سفید ، برنج، غلات، سیب زمینی، ماکارونی، و مواد غذایی سرخ شده خوراکی هایی هستند که شما باید از خوردن آن اجتناب کنید مخصوصآ تا ۲ ساعت بعد از ورزش زیرا تا ۲ ساعت بعد از تمرینات ورزشی قدرت جذب بدن بالا رفته و احتمال افزایش وزن بالا میرود .

  • هر وعده غذایی خود را به چند وعده در طول روز تقسیم کنید:

رژیم لاغری

اکثر افرادی که در رژیم لاغری خود موفق هستند ، صرف نظر از اینکه هدفشان کاهش چربی بدن و یا بالا بردن درصد عضلات بدن باشد، وعده های غذایی خود را در حجم کم ولی در وعده های بیشتری در طول روز مصرف میکنند ، یعنی بجای خوردن یک وعده غذایی زیاد آن را در سه وعده در حجم های کمتر میل میکنند ، این کار به روند لاغر شدن و تناسب اندام بسیار کمک میکند فقط باید توجه داشته باشید که بشقاب غذایی سالم باید از ترکیب مواد غذایی زیر باشد تا علاوه بر تناسب اندام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان تامین گردد .

پروتئین ها:

تخم مرغ

سفیده تخم مرغ

سینه مرغ یا ران مرغ

گوشت گاو

گوشت خوک

حبوبات:

عدس

لوبیا سیاه و سفید

لوبیا چیتی

سبزیجات:

اسفناج

کاهو

کلم بروکلی

مارچوبه

نخود فرنگی

سبزیجات برگ پهن و غیره

شما در خوردن مواد غذایی اشاره شده در بالا آزاد هستید ، به یاد داشته باشید تنها زمانیکه گرسنه هستید غذا میل نمایید و همانطور که تاکید شد سعی کنید در طول روز حتما ۵ وعده عذایی در حجم کم را داشته باشید ، خوردن یک یا دو وعده سنگین و پر حجم تنها بدن شما را به ذخیره چربی ها عادت میدهد اما در عوض مصرف وعده های غذایی سبک موجب افزایش و بالا بردن متابولیسم و سوخت و ساز چربی ها در بدن میگردد.

  • در رژیم لاغری سالاد را بعنوان پیش غذا بخورید

رژیم لاغری

یک میانبر و ترفند برای کاهش وزن اینست که قبل از خوردن وعده اصلی ( در منزل ، محل کار و یا حتی رستوران ) سالاد میل کنید این کار باعث میشود کمی سیر شوید و کمتر غذا میل کنید .

  • در انجام رژیم لاغری صبور باشید

شاید در روزهای اول رژیم شما احساس کنید سطح انرژی پایینی دارید ، ولی به یاد داشته باشید این علائم همگی موقتی هستند و به مرور زمان بدنتان به میزان کم غذا عادت میکند و به اصطلاح خودمان معده تان جمع میشود و با مقدار کم غذا احساس سیری میکنید.

  • ساعت بیولوزیک خود را تنظیم کنید

رژیم لاغری

شاید بارها در مورد ساعت بیولوژیک و ساعت بدن خود شنیده باشید ، برای تنظیم ساعت بدن باید با برنامه ریزی غذا بخورید و ورزش کنید .

در اینجا یک نمونه ساعات مناسب غذا خوردن آن حضورتان ارائه میگردد ، این تکنیک برای کاهش وزن و همچنین رسیدن به تناسب اندام کمک بسیاری میکند ، همانطور در مقالات قبلی هم اشاره شد ، برای داشتن اندام زیبا و سالم باید لایف استایل زندگی را تغییر داد ، اگر روند کنونی زندگی شما موجب شده است اضافه وزن پیدا کنید و یا ناراحتی جسمی پیدا کنید ، پس باید طی یک تحول عظیم نحوه زندگی کردن غذا خوردن و همچنین اینکه چه ساعتی غذا بخورید را تغییر دهید .

خوردن صبحانه تا قبل از ساعت ۹:۰۰ صبح

خوردن میان وعده : ساعت ۱۰ تا ۱۱

خوردن نهار : تا قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر

عصرانه : ساعت ۵ تا ۶ عصر

شام : تا قبل ساعت ۹ شب

میان وعده خیلی سبک (مانند یک لیوان شیر ، نصف گریپ فوروت ، یک عدد سیب ) قبل از خواب

برای آشنایی و آگاهی در مورد توده چربی و BMI بدن خود اینجا کلیک کنید .

 

نظرات این مطلب
  1. مصی می گوید

    ممنون عالی بود مطالبتان

    1. مدیر سایت می گوید

      خواهش میکنم ، نظرتان را نسبت به مقالات و قسمتهای دیگر سایت هم با ما به اشتراک بگزارید.
      باعث افتخارمان است ما را به دوستانتان هم معرفی کنید.

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.