لاغری سریع شکم با چند راه کار ساده

0 1,013

لاغری سریع شکم شاید آرزوی خیلی از ما باشد و داشتن یک رژیم لاغری بنظر سخت بیاید ، اما در این مقاله ما به شما راه کارهای ساده ای را معرفی میکنیم که به راحتی بتوانید به شکم تخت دست پیدا کنید. چربی  های شکم نه تنها باعث میشود لباسهایمان برایمان تنگ شود و ظاهرمان به هم بریزد بلکه خیلی بیشتر از ظاهر در درون ما مشکل ایجاد میکند ، چربی داخل ناحیه شکم چربی احشایی نامیده می شود و به طور جدی برای سلامت ما مضر است.چربی احشایی یک عامل خطر عمده برای دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی است.
امروزه با استفاده از BMI  (شاخص توده بدن) میشود مرز خطر ابتلا به بیماری چاقی را مشخص کرد اما این راه کار بطور قطع بی نقض نیست زیرا ممکن است اعداد بدست آمده میزان چربی احشایی را اندازه گیری نکند و گمراه کننده باشد.

اجتناب از غذاهای حاوی چربی های ترانس

لاغری سریع شکم

چربی های ترانس از طریق پمپاژ هیدروژن به چربی های غیر اشباع مانند روغن سویا ایجاد می شوند.
چربی های ترانس در بعضی از مارگارین ها یافت می شوند در بیشتر مواد غذایی بسته بندی شده از مارگارین استفاده میشود.این چربی ها به التهاب، بیماری قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکم منجر میشوند.
برای لاغری سریع شکم  و محافظت از سلامت خود، برچسب های مواد غذایی را به دقت بخوانید و از محصولاتی که حاوی چربی های ترانس هستند، دوری کنید. البته توصیه میشود اگر بدنبال تناسب اندام و سلامتی هستید کلا از مواد غذایی تولید شده صنعتی و فرآوری شده پرهیز کنید.

قطع یا کاهش مصرف الکل و لاغری سریع شکم

لاغری سریع شکم

نوشیدنی های الکلی در مقدار کم دارای خواص سلامتی هستند اما اگر در نویدن آن زیاد روی شود نه تنها خاصیتی ندارد بلکله بصورت جدی سلامتی را به خطر می اندازد. تحقیقات نشان می دهد که الکل بیش از حد چربی شکم را افزایش میدد و در مواردی هم موجب ابتلا بهکبد چرب در فرد میگردد.

بنابراین اگر بدنبال لاغری سریع شکم خود هستید مصرف الکل را قطع و یا محدود کنید.

داشتن رژیم غذایی با پروتئین بالا

پروتئین ها مواد مغذی بسیار مهمی برای کنترل وزن بشمار میرود.
مصرف زیاد پروتئین باعث آزاد شدن هورمون پرفیوم می شود که سبب کاهش اشتها و افزایش سطح کلسترول می گردد. پروتئین همچنین میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد و در هنگام کاهش وزن به شما کمک می کند تا توده عضلانی را حفظ کنید.
بسیاری از مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که بیشتر پروتئین مصرف می کنند چربی کمتری نسبت به افرادی دارند که دارای رژیم کم پروتئین هستند .
اگر بدنبال لاغری سریع شکم و تناسب اندام هستید اطمینان حاصل کنید که در هر وعده غذایی، مقداری پروتئین خوب مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، یا آجیل را مصرف کنید.

لاغری سریع شکم باکاهش استرس

لاغری سریع شکم

استرس زیاد می تواند باعث ایجاد چربی شکم شود و تحقیقات نشان می دهد استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن میشود ، سطح کورتیزول بالا باعث افزایش اشتها و ذخیره سازی چربی در نواحی شکم می شود.
برای کمک به لاغری سریع شکم ، توصیه میشود در فعالیت های لذت بخش که استرس را کاهش می دهند، شرکت کنید. یوگا یا مراقبه روش های موثری برای کاهش استرس میباشد.

کاهش مصرف غذاهای حاوی شکر

لاغری سریع شکم

شکر حاوی فروکتوز است که در صورت مصرف بیش از حد فرد را به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی و بیماری کبد چرب مبتلا میکند.
مطالعات  متعددی نشان می دهد که رابطه ی مستقیمی بین مصرف زیاد شکر و افزایش چربی شکم وجود دارد.
خوب است بدانید که تنها شکر تصفیه شده مضرنیست،  حتی  باید در مصرف قندهای طبیعی  مثل عسل ، خرما و حتی میوه های شیرین  دقت کنیم .

انجام تمرینات هوازی(کاردیو)

لاغری سریع شکم

ورزش هوازی (کاردیو) یک راه موثر برای بهبود سلامت و سوختن کالری است.مطالعات همچنین نشان می دهد که این یکی از موثرترین ورزش ها برای لاغری سریع شکم انجام ورزشهای هوازی است.  صرف نظر از شدت، چگونگی انجام این تمرین بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داده است زنانی که در هفته ۳۰۰ دقیقه ورزش میکردند در مقایسه با زنانی که در هفته کمتر از ۱۵۰ دقیقه ورزش میکردند  بعد از یائسگی چربی بیشتری از نواحی شکم و پهلو از دست داده و متناسب تر میشوند.

کاهش مصرف کربوهیدرات خصوصا کربوهیدرات تصفیه شده

لاغری سریع شکم

کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند برای از دست دادن چربی از جمله چربی شکم و رسیدن به لاغری سریع شکم و پهلو مفید باشد .
رژیم های غذایی حاوی کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باعث کاهش وزن ، کاهش چربی شکم در افراد دارای اضافه وزن، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و زنان مبتلا به سندرم تخمدان می شود.
شما مجبور نیستید رژیم غذایی با کربوهیدرات کم را دنبال کنید. برخی تحقیقات نشان می دهد که صرفا جایگزینی کربوهیدرات ، نان و غلات کامل بجای کربوهیدرات تصفیه شده به کاهش وزن کمک میکند ، توصیه میشود ازین پس از نانهای سبوس دار و برنج قهوه ای بجای نان و برنج سفید استفاده کنید.

خلاصه راه کارهای لاغری سریع شکم

داشتن شکم تخت کار سختی نیست با بکارگیری این روشهای ساده و تغییر سبک زندگی خود با کاهش مصرف کربوهیدرات، کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی،کاهش مصرف خوراکی های حاوی قند و شکر ،اجتناب از مصرف مواد غذایی آماده صنعتی ، داشتن رژیم غذایی با پروتئین بالا و انجام ورزشهای هوازی علاوه بر تناسب اندام و سلامتی لاغری سریع شکم خود را هم تجربه کنید.

باعث افتخار است عزیزانی مثل شما همراه ما هستند و با نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهبود و کیفیت مطالب یاری میکنند.

مقالات مرتبط با موضوع لاغری سریع شکم را مطالعه نمایید و ما را به دوستان خود معرفی کنید

 

بلیط هواپیما

شما همچنین ممکن است مانند More from author

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.