چالش لاغری با چند تکنیک بسیار ساده

0 2,326

عادات غذایی اشتباه را با این چالش لاغری دگرگون کنید

چالش لاغری

بهترین پاداش ممکن این چالش لاغری ، اینست که شما با استفاده از چند تکنیک ساده بدون تحمل رژیم های سخت و طاقت فرسا به تناسب اندام و هیکل رویایی خود میرسید، تنها کافیست صبر و تحمل داشته باشید و با جدیت این رژیم لاغری را دنبال کنید.

تکنیک های ساده چالش لاغری

چالش لاغری

  • تکنیک اول :  سرزنش کردن بس است

لاغر شدن هیچ ارتباطی با سرزنش و احساس شرمندگی ندارد ، و چه بسا این فشار و عذاب وجدانی که فرد بعد از خوردن غذای غیر رژیمی میگیرد و تحمل میکند موجب افزایش وزن و افسردگی هم میشود .  بنابراین از همین امروز سرزنش کردن خودتان را بخاطر چاق شدن و عدم اراده در داشتن رژیم های گذشته کنار بگذارید و از نو شروع کنید و با احساس مثبت پیش بروید.

  • تکنیک دوم:  تنظیم اهداف هوشمندانه

تعیین هدف برای بدست آوردن هر دستاوردی بسیار مهم است، برای لاغر شدن هم شما نیاز به یک لیست با وزنهای هدف دلخواه در زمانها و تاریخ خای مشخص دارید ، به این شکل که در ابنپتدای لیست وزن فعلی و تاریخ امروز را بزنید و در مدتی که برای کاهش وزن خود با توجه به اضافه وزنتان در نظر میگیرید از یکماه تا یکسال بعنوان مثال در تاریخهای مشخص شده وزنی که میخواهید بدست بیاورید را یادداشت میکنید و در پایان هم وزن هدف خود را مرقوم نمایید بدین شکل با استفاده از این چک لیست خودتان را محک میزنید و این لیست اهداف طلایی در روند لاغر شدن و در این چالش لاغری بسیار کمک کننده خواهد بود . فقط توجه داشته باشید نباید اهدافتان خیلی دور از واقعیت باشد تا دستیابی به آن برایتان مقدور باشد.

  • تکنیک سوم:  شکر را از برنامه غذاییتان بکلی حذف نمایید

چالش لاغری

مواد قندی و شکر را از خانه بیرون بریزید و کابینت آشپزخانه و یخچالتان را از مواد قندی خالی کنید ، توجه داشته باشید شکر همیشه در کمین شماست مخصوصآ جاهائی که اصلا فکرشم را هم نمیکنید ، پس لازم است در مصرف مواد غذایی بسیار هشیار باشید . آب میوه ها ، سس گوجه فرنگی (کچاب)،مواد غذایی کم چرب و بعضی از میوه ها که ما در روز بسیار هم مصرف میکنیم سرشار از شکر و مواد قندی هستند پس اگر میخواهید در این چالش لاغری شرکت کنید و برای همیشه با بیماریهای قلبی خداحافظی کنید مصرف شکر و مواد قندی را کنار بگذارید .

  • تکنیک چهارم:  خوردن آرد، نان و برنج سفید را متوقف کنید

متخصصان تغذیه یک پیشنهاد سختگیرانه تری دارند، اینکه از مصرف هر گونه کربوهیدرات تصویه شده و بون سبوس خودداری کنید ،کربوهیدرات تصفیه شده بلایای رژیم غذایی شماست. این کربوهیدرات سریع هضم میشوند و عاری از فیبر و مواد مغذی هستند ، همچنین  کربوهیدرات تصفیه شده موجب افزایش قند خون و نفخ شکم میشوند.

بهترین جایگزین برای نان سفید استفاده از نانهای غلات کامل و نان سبوس و جایگزین مناسب برای برنج سفید،برنج قهوه ای میباشد.

برای آگاهی بیشتر مقاله مربوط به برنج سفید یا قهوه ای را در این قسمت سایت مطالعه نمایید.

  • تکنیک پنجم:  قطع مصرف نوشیدنی های الکلی

مشکلی نیست اگر در مهمانی و دور همی ها دوست دارید یک لیوان مشروب بنوشید اما توجه داشته باشید اگر در تصمیم خود برای لاغر شدن جدی هستید ، مصرف الکل را بطور کامل کنار بگذارید زیرا در روند کاهش وزن شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و شما را از هدفتان دور میکند.

  • تکنیک ششم:  طرح تقلب در هفته

با استفاده از یک برنامه منظم یکبار در هفته یک میان وعده را تقلب کنید و آنچه که هوس کرده اید و دوست دارید میل کنید . با این کار هوستان میخوابد ، ناخنک زدن به غذا به خداقل میرسد و تحمل رژیم غذایی هم برایتان راحتر میشود .

  • تکنیک هفتم:  مصرف غلات را کنترل کنید

درست است در موارد قبل گفته شد از دانه ای غلات کامل استفاده شود اما باید توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه غلات باعث میشود وزنتان بالا برود و لاغر نشوید ، غلات کامل خوب است اما مصرف بیش از اندازه از چیزهای خوب هم مضر است .

بنابراین مصرف غلات را به دو وعده اصلی در روز محدود نمایید که این وعده ها بهتر است در صبحانه و شام البته بصورت خیلی محدود مصرف شود.

  • تکنیک هشتم :  تنها زمان گرسنگی غذا بخورید

شاید تعجب کنید اما باید بدانید خیلی از گشنگی ها و بدون فکر جویدن غذا ها ممکن است به دلیل خستگی ، تشنگی ، بیحوصلگی و یا عصبانیت باشد . پیشنهاد میشود دفعه بعد که خواستید چیزی میل کنید ابتدا از خود بپرسید که آیا واقعا گشنه ام است ؟ با فکر و تمام تمرکز غذا بخورید این کار هم باعث میشود زودتر سیر شوید هم از زیاد خوردن جلوگیری میکند.

  • تکنیک نهم :  رفتن برای پیاده روی

صحبت از غذا خوردن از محض خستگی هر حسن نیت رژیم غذایی بدترین دشمن زمانی که شما شروع به احساس antsy و وسوسه مجموعه در، سر خارج و به یک پیاده روی در اطراف محله به جای.

  • تکنیک دهم: صبحانه را به هیچ وجه حذف نکنید

روز خود را با یک صبحانه عالی که سرشار از پروتئین و فیبر باشد آغاز کنید. خوردن یک وعده غذایی سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز بدن در ابتدای روز به شما انرژی لازم و کافی برای ادامه روز را میدهد و همچنین موجب میشود براحتی بتوانید اشتهای خود را کنترل نمایید.

  • تکنیک یازدهم:  به غذاهای خارج از رژیمتان نه بگویید

چالش لاغریمطالعات نشان می دهد که مواد غذایی بی ارزش و دارای کیفیت و ارزش غذایی پایین ، اعتیاد آور بوده و میل مصرف به اینگونه مواد غذایی را هر روز در شما بیشتر و بیشتر میکند . برای سالم ماندن و همینطور لاغر شدن مصرف فست فودها و همچنین مواد غذایی که ارزش غذایی پایین دارند از برنامه چالش لاغری خود حذف کنید.

  • تکنیک دوازدهم:  از غذاهای فن آوری شده استفاده نکنید

اغلب مواد غذایی فرآوری شده شامل  چربی اشباع شده ، نشاسته تصفیه شده و یا قند بالا هستندکه اینگونه مواد غذایی می تواند باعث التهاب شود و مختل هورمون های مسئول گفتن احساس سیری به مغز هستند ، میباشد که این موجب میشود شما خیلی بیشتر از نیازتان غذا مصرف کنید . به هر حال شا باید بدانید که همه مواد غذایی فن آوری شده هم بد نیستند و همه مواد غذایی بد هم فن آوری شده نیستند.

  • تکنیک سیزدهم:  به خرید بروید

در این چالش لاغری شم نیاز دارید کابینت ها ، کشو ها و یخچال خود را از مواد غذایی بی ارزش و خارج از رژیم پا کنید ، بنابراین پس از انجام دور ریزی لازم است به فروشگاه بروید و لیستی از مواد غذایی سالم با استاندارهای رژیم لاغری خود تهیه کنید که شامل سبزیجات، میوه، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم،روغنهای حیوانی سالم ،روغن زیتون ، محصولات تازه و فراورده های لبنی تتازه و غیره است.

نکات پایانی در چالش لاغری :

در نظر داشته باشید لاغر شدن مستلزم تغییر در نحوه غذاخوردن و کنار گذاشتن عادات غلط غذایی و رفتاری در ارتباط با خوردن میباشد ، بنابراین تصمیم بگیرید یکبار برای همیشه لاغر شوید و با بکار گیری و نهادینه کردین تکنیک های فوق در این چالش لاغری شرکت کنید و نتیجه و برآورد خود را از این چالش لاغری با ما و دوستان خود به اشتراک بگذاریید.

همچنین میتوانید برای آگاهی از توده بدن و شاخص BMI خود بصورت رایگان وارد این قسمت شده و در مورد چاقی و میزان اضافه وزن خود شناخت بیشتری پیدا کنید.

.

 

 

شما همچنین ممکن است مانند More from author

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.