رژیم ۱۳ روزه و کاهش ۲۰ کیلویی

0 8,428

 ۷ تا ۲۰ کیلو در ۱۳ روز لاغر شوید

رژیم 13 روزه

رژیم لاغری دیگری باعنوان رژیم ۱۳ روزه در بین اکثر افرادی که بدنیال لاغری سریع و کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه میباشد شناخته شده و محبوب است،این رژیم ۱۳ روزه که با بالا بردن سوخت و ساز بدن اقدام به سوزاندن چربی ها میکند در عین مشکل بودن بسیار تاثیر گذار میباشد.

رژیم لاغری ۱۳ روزه متابولیسم شما را دگرگون کرده و موجب سوختن چربی ها میشود و پس از ۱۳ روز شما میتوانید بصورت عادی غذا مصرف کنید.رژیم ۱۳ روزه به شما کمک میکند در کمتر از ۲ هفته ۷ تا ۲۰ کیلو گرم کم کنید این رژیم برخلاف رژیم های سنتی که شما مجبورید بمدت طولانی گرسنه بمانید میباشد.

این رژیم لاغری باید بمدت ۱۳ روز گرفته شود نه بیشتر نه کمتر! بنابراین توجه داشته باشید اگر در طول این رژیم غذایی شراب یا آبجو بنوشید ،شکلات یا آدامس بخورید و یا حتی کمی ناخونک بزنید و از غذاهای دیگری بجز غذاهای رژیم مصرف کنید و یا در اندازه های بیشتری مصرف کنید،نتیجه دلخواه به هیچ وجه بدست نخواهد آمد،لذا هر زمان که در این رژیم لاغری تقلب کردید دیگر ادامه ندهید و پس از گذشت ۶ ماه مجدد رژیم ۱۳ روزه را از نو بگیرید. با توجه به حساس بودن این رژیم غذایی توصیه میشود با پشتکار و انگیزه بالا ۱۳ روز را با جدیت تمام برنامه غذایی را دنبال نمایید و از تقلب کردن بپرهیزید.

آیا رژیم ۱۳ روزه موثر است ؟

رژیم 13 روزه

آیا این رژیم لاغری تنها برای مدت ۱۳ روز است و ممکن است وزن از دست داده برگردد و یا حتی بیشتر از قبل وزن اضافه کنیم ؟ تجربه نشان داده است ایینگونه رژیم های سریع لاغری تنها زمانی مفید است که شما مجبور باشید به علت موضوع و رویداد خاصی مانند مسابقه ،عروسی ،جشن و … میزان مشخصی (۵-۱۰ کیلوگرم) از وزن خود را کم کنید ، خاطر نشان میگردد باید فاصله بین تکرار رژیم ۱۳ روزه حداقل ۲ سال باشد، پر واضح است درصد بازگشت پذیری وزن در این قبیل رژیم های لاغری بسیار بالاست و حتی  بسیاری از افراد از قبلشان هم چاقتر میشوند، ا این رو توصیه میشود جهت اینکه یک بار برای همیشه لاغر شوید و لاغر بمانید از رژیم های اصولی و از متخصص رژیم سایت کمک بگیرید تا هم وزن کم کنید و هم برای همیشه وزن ثابت و پایداری داشته باشید که این تنها از تغییر لایف استایل و سبک زندگی مقدور است.

یکی از مهمترین عوارض رژیم ۱۳ روزه برگشت پذیری وزن از دست داده میباشد، همچنین از آنجائیکه این رژیم لاغری بسیار سخت و شکنجه وار است و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول ۱۳ روز قطع میشود لذا پس از پایان رژیم احساس خستگی و بی حوصلی در فرد ظاهر میگردد،بنابراین نتایج ما به هیچ عنوان این رژیم کاهش وزن را پیشنهاد نمیکنیم و تصمیم را به خود شما میسپاریم.

در زیر نمونه استانداردی از رژیم ۱۳ روزه،  برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است :

رژیم 13 روزه

روز اول رژیم ۱۳ روزه

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز+۲۰۰ گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون

روز دوم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : ۲۰۰ گرم ژامبون + یک پیاله ماست

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + یک عدد میوه دلخواه

روز سوم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز+یک ورق ژامبون+۲۰۰ گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : یک لیوان بزرگ کرفس پخته شده +یک عدد گوجه +یک عدد میوه دلخواه

روز چهارم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ لیوان آب پرتقال یا آب سیب طبیعی تازه + یک لیوان ماست

شام : ۱ تخم مرغ آب پز، ۱ هویج بزرگ، ۲۰۰ گرم پنیر پرچرب (کیبی)

روز پنجم

صبحانه : یک هویج بزرگ بهمراه آب لیمو

نهار : ۲۰۰ گرم ماهی قزل آلا کبابی یا سرخ شده با یک قاشق کره حیوانی (لیمو به دلخواه)

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز ششم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز + هویج

شام : ۲۵۰ گرم سینه مرغ کبابی و یا آبپز+سالاد اسفناج با لیمو و روغن زیتون

روز هفتم

صبحانه : یک فنجان قهوه بدون شکر

نهار : هیچی بجز آب

شام : گوشت بره گریل شده + یک عدد سیب بزرگ

روز هشتم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز +۲۰۰ گرم اسفناج+یک عدد گوجه فرنگی

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز نهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : یک ورق ژامبون+یک پیاله ماست

شام :یک عدد میوه دلخواه و بعد از آن  ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون

روز دهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز+یک ورق ژامبون+۲۰۰ گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : یک لیوان بزرگ کرفس پخته شده +یک عدد گوجه +یک عدد میوه دلخواه

روز یازدهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۱ لیوان آب پرتقال یا آب سیب طبیعی تازه + یک لیوان ماست

شام : ۱ تخم مرغ آب پز، ۱ هویج بزرگ، یک قطعه  پنیر کیبی

روز دوازدهم

صبحانه : یک هویج بزرگ بهمراه آب لیمو

نهار : ۱۰۰ گرم ماهی سالمون کبابی یا سرخ شده با یک قاشق کره حیوانی (لیمو به دلخواه)

شام : ۲۰۰ گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد اسفناج با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز سیزدهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : ۲ عدد تخم مرغ آبپز + یک عدد هویج بهمراه لیمو

شام : ۲۵۰ گرم سینه مرغ کبابی و یا آبپز+سالاد اسفناج با لیمو و روغن زیتون

 

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

 

 

شما همچنین ممکن است مانند More from author

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.