رژیم 13 روزه و کاهش 20 کیلویی

36 25,256

 7 تا 20 کیلو در 13 روز لاغر شوید

 

رژیم لاغری دیگری باعنوان رژیم 13 روزه در بین اکثر افرادی که بدنیال لاغری سریع و کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه میباشد شناخته شده و محبوب است،این رژیم 13 روزه که با بالا بردن سوخت و ساز بدن اقدام به سوزاندن چربی ها میکند در عین مشکل بودن بسیار تاثیر گذار میباشد.

رژیم لاغری 13 روزه متابولیسم شما را دگرگون کرده و موجب سوختن چربی ها میشود و پس از 13 روز شما میتوانید بصورت عادی غذا مصرف کنید.رژیم 13 روزه به شما کمک میکند در کمتر از 2 هفته 7 تا 20 کیلو گرم کم کنید این رژیم برخلاف رژیم های سنتی که شما مجبورید بمدت طولانی گرسنه بمانید میباشد.

این رژیم لاغری باید بمدت 13 روز گرفته شود نه بیشتر نه کمتر! بنابراین توجه داشته باشید اگر در طول این رژیم غذایی شراب یا آبجو بنوشید ،شکلات یا آدامس بخورید و یا حتی کمی ناخونک بزنید و از غذاهای دیگری بجز غذاهای رژیم مصرف کنید و یا در اندازه های بیشتری مصرف کنید،نتیجه دلخواه به هیچ وجه بدست نخواهد آمد،لذا هر زمان که در این رژیم لاغری تقلب کردید دیگر ادامه ندهید و پس از گذشت 6 ماه مجدد رژیم 13 روزه را از نو بگیرید. با توجه به حساس بودن این رژیم غذایی توصیه میشود با پشتکار و انگیزه بالا 13 روز را با جدیت تمام برنامه غذایی را دنبال نمایید و از تقلب کردن بپرهیزید.

آیا رژیم 13 روزه موثر است ؟

رژیم 13 روزه

 

آیا این رژیم لاغری تنها برای مدت 13 روز است و ممکن است وزن از دست داده برگردد و یا حتی بیشتر از قبل وزن اضافه کنیم ؟ تجربه نشان داده است ایینگونه رژیم های سریع لاغری تنها زمانی مفید است که شما مجبور باشید به علت موضوع و رویداد خاصی مانند مسابقه ،عروسی ،جشن و … میزان مشخصی (5-10 کیلوگرم) از وزن خود را کم کنید ، خاطر نشان میگردد باید فاصله بین تکرار رژیم 13 روزه حداقل 2 سال باشد، پر واضح است درصد بازگشت پذیری وزن در این قبیل رژیم های لاغری بسیار بالاست و حتی  بسیاری از افراد از قبلشان هم چاقتر میشوند، ا این رو توصیه میشود جهت اینکه یک بار برای همیشه لاغر شوید و لاغر بمانید از رژیم های اصولی و از متخصص رژیم سایت کمک بگیرید تا هم وزن کم کنید و هم برای همیشه وزن ثابت و پایداری داشته باشید که این تنها از تغییر لایف استایل و سبک زندگی مقدور است.

یکی از مهمترین عوارض رژیم 13 روزه برگشت پذیری وزن از دست داده میباشد، همچنین از آنجائیکه این رژیم لاغری بسیار سخت و شکنجه وار است و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول 13 روز قطع میشود لذا پس از پایان رژیم احساس خستگی و بی حوصلی در فرد ظاهر میگردد،بنابراین نتایج ما به هیچ عنوان این رژیم کاهش وزن را پیشنهاد نمیکنیم و تصمیم را به خود شما میسپاریم.

در زیر نمونه استانداردی از رژیم 13 روزه،  برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است :

 

رژیم 13 روزه

روز اول رژیم 13 روزه

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : 2 عدد تخم مرغ آبپز+200 گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : 200 گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون

روز دوم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : 200 گرم ژامبون + یک پیاله ماست

شام : 200 گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + یک عدد میوه دلخواه

روز سوم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : 2 عدد تخم مرغ آبپز+یک ورق ژامبون+200 گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : یک لیوان بزرگ کرفس پخته شده +یک عدد گوجه +یک عدد میوه دلخواه

روز چهارم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : 2 لیوان آب پرتقال یا آب سیب طبیعی تازه + یک لیوان ماست

شام : 1 تخم مرغ آب پز، 1 هویج بزرگ، 200 گرم پنیر پرچرب (کیبی)

روز پنجم

صبحانه : یک هویج بزرگ بهمراه آب لیمو

نهار : 200 گرم ماهی قزل آلا کبابی یا سرخ شده با یک قاشق کره حیوانی (لیمو به دلخواه)

شام : 200 گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز ششم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : 2 عدد تخم مرغ آبپز + هویج

شام : 250 گرم سینه مرغ کبابی و یا آبپز+سالاد اسفناج با لیمو و روغن زیتون

روز هفتم

صبحانه : یک فنجان قهوه بدون شکر

نهار : هیچی بجز آب

شام : گوشت بره گریل شده + یک عدد سیب بزرگ

روز هشتم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : 2 عدد تخم مرغ آبپز +200 گرم اسفناج+یک عدد گوجه فرنگی

شام : 200 گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز نهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر

نهار : یک ورق ژامبون+یک پیاله ماست

شام :یک عدد میوه دلخواه و بعد از آن  200 گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد با آبلیمو و روغن زیتون

روز دهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : 2 عدد تخم مرغ آبپز+یک ورق ژامبون+200 گرم سالاد بدون سس +یک عدد گوجه فرنگی

شام : یک لیوان بزرگ کرفس پخته شده +یک عدد گوجه +یک عدد میوه دلخواه

روز یازدهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : 1 لیوان آب پرتقال یا آب سیب طبیعی تازه + یک لیوان ماست

شام : 1 تخم مرغ آب پز، 1 هویج بزرگ، یک قطعه  پنیر کیبی

روز دوازدهم

صبحانه : یک هویج بزرگ بهمراه آب لیمو

نهار : 100 گرم ماهی سالمون کبابی یا سرخ شده با یک قاشق کره حیوانی (لیمو به دلخواه)

شام : 200 گرم استیک کبابی بدون روغن و چربی + سالاد اسفناج با آبلیمو و روغن زیتون + کرفس

روز سیزدهم

صبحانه : یک فنجان قهوه با یک قاشق چای خوری شکر + یک تکه نان تست

نهار : 2 عدد تخم مرغ آبپز + یک عدد هویج بهمراه لیمو

شام : 250 گرم سینه مرغ کبابی و یا آبپز+سالاد اسفناج با لیمو و روغن زیتون

 

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

 

 

نظرات این مطلب
  1. Armin می گوید

    سلام من ماهی نمیخورم باید چی بخورم جای ماهی

    1. مدرسه بدن می گوید

      سلام
      مرغ یا بوقلمون

    2. طوبی می گوید

      سلام در این رژیم استفاده از سبزیجات غیر از موارد ذکر شده آزاد هست ؟؟

      1. مدرسه بدن می گوید

        سلام
        بله مشکلی نداره

        1. طوبی می گوید

          خیلییی ممنون بابت راهنمایتون

  2. behnaz می گوید

    ببخشید به جای کرفس چی میتونم بخورم!؟

    1. مدرسه بدن می گوید

      بهتره همون کرفس مصرف بشه

  3. الهام می گوید

    سلام … طریقه ی مصرف ژامبون یا همان تخم مرغ به همراه نان است یا خیر؟
    و به عنوان میان وعده میشه از میوه یا پسته استفاده بشه؟

  4. طوبی می گوید

    سلام … من روز 10 ام رژیم هستم و واقعا نمیتونم دیگه تخم مرغ آب پز بخورم من به ازای هر عدد تخم مرغ چه چیزی رو میتونم جایگزینش کنم ؟

  5. Mani می گوید

    سلام من گوشت قرمز نمی خورم چه چیزی به جای گوشت استفاده کنم؟

  6. Mani می گوید

    به جای گوشت قرمز چه چیزی میشه جایگزین کرد

  7. الي می گوید

    سلام ببخشيد من به تخم مرغ الرژي دارم نميتونم مصرف كنم جاش چي بايد جاي گزين كنم؟؟؟
    ممنون

  8. Ali می گوید

    در سن بلوغ هم جواب میده

  9. mahdi177 می گوید

    سلام یک رژیم با اثبات وزن بگین

  10. لیلا می گوید

    سلام دوستان من رژیم رو چهار روز گرفتم وزنم ۲ کیلو کم شد.۷۴ بودم شدم ۷۲.رژیم رو دیگه نگرفتم و دارم کم میخورم

  11. سبحان می گوید

    میان وعده و اینا میشته میوه و اب بخوریم؟

  12. raha22 می گوید

    سلام من قدم ۱۶۰هست ووزنم ۷۶به امیده خدا عیده ۹۷عروسیمه بااین وزن ۱۵کیلواضافه وزن دارم وخیـــــــــــــــــــــلی ناراحتم بارهاتلاش کردم لاغرکنم ولی خسته شدم وکم اوردم نامزدمم خیلی دوس داره لاغرشم وآرزوم اینه انقدرلاغرشم که هرلباسی دلم خواست بتونم تنم کنم من دوروزه بااین سایت آشناشدم وتصمیم گرفتم این رژیمو امتحان کنم امروز ۹۶/۱۰/۱۶است واولین روزه رژیم من ازاین ۱۳روز است درپایانه سیزده روز نتیجه رواعلام خواهم کردم واسم دعاکنید به آرزو لاغرشدن برسم

    1. بی نام می گوید

      رها جان نتیجه گرفتی ازش؟؟!!

  13. پوریا می گوید

    این رژیم موجب کمبود چه ویتامین هایی در بدن میشود

  14. غزال می گوید

    سلام ببخشید 200گرم پنیر زیاد نیست ؟برا شام روز 4 نوشتین

  15. رها می گوید

    سلام ببخشید ژامبون مرغ یا ژامبون گوشت؟؟؟؟؟ نمیشه چیزی جایگزینش کرد؟

  16. رها می گوید

    ببخشیدددددد ماهی سالمون که چربه اصلا برای کاهش وزن مناسب نیست! اینجا نوشته شده باید با یه قاشق کره ذوب شده هم مصرف بشه…تپلی تر میشیماااا لطفا یه جایگزین واسه اینم معرفی کنین ممنون

  17. مه می گوید

    سلام ببخشید اگر بعد از چند روز رها کنیم رژیم رو میشه دوباره بگیریم؟

  18. نگین می گوید

    من از امروز شروع کردم نتیجه رو بعد سیزده اعلام میکنم

  19. Shi می گوید

    سلام
    بجای تخم مرغ چی متونیم استفاده کنیم ؟چون تخم مرغ خوردنی حالم بد میشه و غیر قابل خوردنه برام

  20. raha می گوید

    ادمین محترم لطفا به سواله دوستان پاسخ بدیدچون سوال همیه مان است
    اگر بعد از چند روز رها کنیم رژیم رو میشه دوباره بگیریم؟

    1. مدرسه بدن می گوید

      سلام به همه دوستان
      اگر فقط یک وعده چیت کردین رژیم رو ادامه بدین بدون هیچ تغییر و عذاب وجدان
      اما اگر چند روز رها کردین اجازه بدین یک هفته تا ده روز بگذره و مجدد از روز اول شروع کنید

  21. raha می گوید

    تشکر میکنیم ازپاسختون

  22. Fatemeh می گوید

    رژيم روز 7 درسته براي ناهار فقط آب بخوريم ؟؟

  23. مهسا می گوید

    منظور از ژامبون واسع ناهار روز دوم مرغ یا گوشت

  24. نگین می گوید

    سلام من قدم 158 سانت و وزنم 58 کیلو هست میخواستم بدونم چقدر اضافه وزن دارم
    سیزده ساله هستم

  25. بنفشه می گوید

    ایا میشود به جای قهوه از چای سبز استفاده کرد

  26. نگین می گوید

    ببخشید لطفا جواب بدین

  27. خاطره می گوید

    من ديروز شروع كردم دقيقا همون چيزي كه نوشته شده رو ميخورم اما يه سوال داشتم در طول روز اب زياد ميشه خورد؟
    الان نصف روز گذشته و من يك كيلو كم كردم حتي ٢٤ ساعت هم نشده نميدونم اگه همينجوري پيش بره تا روز اخر ٢٠كيلو كم ميشه. اما اميد وارم وزن كم نشه نه اينكه فقط اب بدن رو خشك كنه. چون اگه اب بدن كم شه ما فكر ميكنيم وزنمون اومده پايين.
    اگه سوالم رو جواب بدين ممنون ميشم. ميشه اب زياد بخوريم در طول روز؟؟

  28. سعیده می گوید

    سلام من از امروز شروع کردم که رژیم بگیرم. واقعا میتونم تو دو هفته با این رژیم وزن کم کنم؟ کسی نتیجه گرفته؟ من ورزش هم می کنم که فشارم به شدت میفته چیکارباید کنم؟ میتونم یه تیکه بیسکویت بخور؟

  29. سارا می گوید

    رها جان چرا نتیجرو ننوشتی؟

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.