رژیم لاغری در ماه رمضان

روزه گرفتن در ماه رمضان در برخی افراد باعث افزایش وزن می شود. اگر شما جزء این دسته افراد هستید خواندن مقاله رژیم لاغری در ماه رمضان را به شما توصیه میکنیم، کنترل مصرف غذا در شب می تواند به جلوگیری از افزایش وزن نامطلوب کمک کند. مصرف مواد غذایی کم، به نوبه خود کالری مصرفی را کاهش می دهد، و به شما این امکان را می دهد تا وزن خود را در طول این ماه مقدس حفظ یا حتی کم کنید . بدین معنا که حفظ وزن و حتی کاهش وزن در ماه رمضان کاملا قابل دستیابی است فقط کافیست از رژیم لاغری در ماه رمضان پیروی کنیم !

دلیل افزایش وزن در ماه رمضان چیست؟

رژیم لاغری در ماه رمضان

  • خوردن به طور مداوم، بین افطار و سحری
  • عدم فعاليت بعد از افطار
  • مصرف بیش از حد معمول از مواد غذایی حجیم
  • خوردن غذاهای سرخ شده، پر چرب و پرکالری (زولبیا بامیه ، حلیم ، شله زرد ، آش و …) در مقادیر غیر قابل کنترل، مخصوصا در شبها
  • رفتن برای افطار و یا دعوت از مهمانان که در آن انواع غذاهای رنگارنگ سرو میشود و رژیم لاغری در ماه رمضان را غیر ممکن میکند

راه های ساده رژیم لاغری در ماه رمضان

رژیم لاغری در ماه رمضان

در اینجا چند نکته است، که قطعا شما را در مدیریت وزن خود در طول ماه رمضان کمک خواهد کرد :

  1. از پرخوری اجتناب کنید: یک افطارسبک داشته باشید که حاوی مقادیر مناسب مواد غذایی باشد
  2. موقع سحری ، غذا را به آرامی بخورید
  3. اول از سوپ و سالاد در افطار استفاده کنید تا احساس سیری داشته و کالری کمتری مصرف کنید
  4. حداقل هشت لیوان آب را در طول ساعات غیر روزه بنوشید
  5. از نوشیدن آب میوه های صنعتی و فروشگاهی اجتناب کنید زیرا حاوی مقادیر بالایی قند هستند
  6. لبنیات کم چرب و گوشت کم چرب را در رژیم لاغری در ماه رمضان بگنجانید
  7. شیرینی را با سالاد میوه و میوه های تازه جایگزین کنیدرژیم لاغری در ماه رمضان
  8. ورزش به عنوان یک عامل مهم برای کمک به چربی سوزی است. هر روز حداقل به مدت یک ساعت پیاده روی کنید تا کالری اضافی را بسوزانید.

نقش آشپزی سالم در رژیم لاغری در ماه رمضان

رژیم لاغری در ماه رمضان

هنگام پخت و پز، با اجتناب از سرخ کردن عمیق در هر زمان ممکن است. به جای سرخ کردن زیاد مواد غذایی، آنرا با کمی روغن زیتون تفت داده ، و یا با قرار دادن در فر و به روش کبابی طبخ نمایید. به یاد داشته باشید که کاهش چربی در آشپزی شما لزوما به معنای کاهش طعم آن نیست. شما می توانید طعم غذاهای خود را با استفاده از سبزیجات تازه و ادویه جات افزایش دهید، که طعم و مزه را بدون اضافه کردن کالری اضافه  ایجاد می کند.

هدف مدرسه بدن  با ارائه رژیم لاغری در ماه رمضان کمک به شما در کنترل آنچه که می خورید و مقاومت در برابر وسوسه در خوردن مواد غذایی ناسالم و پر کالری است ، می توانید اطمینان حاصل کنید با انجام چند راه کار ساده نه تنها از خوردن لذت خواهید برد بلکه شادتر از قبل زندگی خواهید کرد.خوردن به اندازه ، به آرامی و استفاده از مواد غذایی سالم و تازه راه عالی برای جلوگیری از افزایش وزن و داشتن رژیم لاغری در ماه رمضان بوده و علاوه بر پیروی از دستور خدا میتوانیم بهترین نتیجه را برای بدن خود در این ماه مقدس بدست آوریم .

خواهشمند است عزیزانی که توصیه های گفته شده را امتحان کردند ، نتیجه بدست آمده را با دوستانشان در کامنت همین مقاله به اشتراک بگذارند.

برای محاسبه BMI بدن بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی با ما اینجا کلیک کنید

نظر خود را بگوئید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.